Wednesday, January 12, 2011

Akak Burger Diancam Bunuh | Apa Kes? What de Fish!!

Salam u alls,

Ni nak kongsi berita panasss untk malam ini...lebih hangat dari yang biasa..bila Shaz Chan datang bilik soksek pasal akak jual burger kat bawah blok kami tinggal neh..Me yang tengah wat data analisis untuk FYP pun tersentap sekejap dengar berita yang dia dapat dari Sabayon ( kawan sekuliah Shaz).. Akak burger kena ugut? Akak burger kena ancam? Ancaman apa weh...? Mana sabayon tau? wah...apa sudah jadiii....

Ni kertas sabayon dapat dari akak jual burger tu.. Dia ngah sedap2 beli burger, balik umah nak makan tiba2 terkejut dapat mesej yang diselit dalam plastik burger tuh... tapi masa ngah beli burger tu memang ada sorang laki dari tadi asyik pusing2 kat belakang akak tu...


What De fish? Kesian sabayon...baru syok nak makan tup tup dapat mesej gini... benda yang melibatkan nyawa orang macam ni of kos la tak lalu nak makan.. Cuba la korang bayangkan ek, lau korang dapat mesej cam gini apa korang nak wat? Tambahan pulak korang kenal akak burger ni sebab dah akak tu meniaga ari2.. Akak tu pulak jenis ceria happy go lucky tiba2 wat burger muka tensen semacam...

Si Sabayon ni pun col la numbor tepon yang akak tu bagi... Guess What? Mamat yang jawap tepon tu wat seposen je wei... orang mintak tolong dia wat dun noe..je.. macam nak bagi penyepak je satu kat muka  dia... Dia x nak masuk campur pun soal akak ni dengan pengancam yang tengah mengugut akak tu walaupun sabayon dah cuba explain kat dia...tepon polis pon dia xnak wei...main2 tol ngan nyawa orang kan..? 

Ni tempat kejadian

Lau korang tengok kan, gerai akak burger tu bukan jauh pun dari tempat me tinggal. Siap ada orang karaoke lagi dengan orang men futsal lagi..camne la orang tak perasan kan? Mm... pas beberapa jam kami dok resah nak tau apa perkembangan selanjutnya dari sabayon dan shaz yang turun untuk membantu akak tadi kira-kira kol 10, kul 12 lebih baru mereka naik balik. Tup tup akak tu dah tutup gerai awal. Mulalah kami bergosip balik..apa dah jadi ngan akak tu? Sape yang ancam dia? nombor tepon sapa tu? Penuh dibenak dengan persoalan....

Korang tau tak sapa yang ugut akak tu? Laki dia sendiri wei...laki yang bakal diceraikan..ah..tak pasti lah dah cerai ke lom...dulu dia gtau me dah cerai dah..ni dia gtau bayon dan shaz bakal..entahlah.. laki dia tu agaknya psiko gila... Ni kisah owang bergaduh rumah tangga nak retak lah.. Laki atau ex laki akak tu datang ugut akak tu...agaknya nak berbaik balik ke camne lah kan..dia jeleskan akak ni berkawan baik ngan mamat di kedai sebelah.. pastu dia siap curi tepon akak tu dan belasah akak tu ( betul ke aku cite ni..ah,,pening). Laki dia kata lau ada polis datang kat gerai tu, dia nak bunuh akak tu kat situ jugak.. 

Dan pasal mamat yang bayon call tu, patutlah endah tak endah sebab dia pun dah kena ugut dengan laki akak tu. Ni bukan pasal kes kacau rumah tangga orang.Mungkin dia pun takut ape2 jadi kat dia..wah...sangat menakutkan...dapat pulak laki gila macam tu..Lau betul dah cerai tu sudahlah, wat pa la dia kacau hidup akak tu lagi,,gilanya.. sekarang ni bukan macam dulu, lau gaduh-gaduh marah2 sayang, ni gaduh leh bawa maut...

Kesianlah akak tu wei..Hidup dia ketakutan agaknya sebab pernah kenal dengan lelaki yang macam tu.. agaknya sebab gini lah dia nak bercerai ngan laki tu.. siki-sikit nak bunuh.. Akak tu kata,

" Saya dah lapor kat pihak polis 3 kali dah pasal dia mengugut saya"

Tapi korang tengok lah, apa-apa tindakan pun tak diambil. Agaknya lau orang dah mati nanti baru nak wat siasatan..Benda gini bukan leh wat main-mainkan. Sekarang pun kita dengar suami curah asid kepada isteri, suami bunuh isteri dan macam2lah... sangat ngeri kalau benda gini pun bakal berlaku kat akak tu.. mari kita doakan semoga akak tu selamat pada malam ini dan hari yang mendatang dan takde lagi gangguan dari laki psiko gila talak tu...


P/s : Shaz Chan, aku ingat-ingat lupa dah data yang ko bagi tadi. Lau ada tersilap, gtau lah..haha.. sila betulkan..











9 comments:

Yutaka Mushimura said...

mak ai.. banyak nyer star - star twink2 kat bawah nie...nak klik mane 1???

emm..ajarkan camne nak buat bende nie miz aien....

MisZ Aien said...

hihi..star2 ni comel kan awak..jap2 saya bagi link nye k...

awak klik je link ni k..

http://teknikbuatblog.blogspot.com/2010/11/cara-memasang-share-this-post.html

hihi..ikut suka nak klik butan ape..kikiki

djah.amd said...

wahahhaa.... ko mmg de bkt nk jd pelapor brita yg trbaekkkkk la yg...huhuu... harap2 akk tu slmt la utk mlm ni n mlm2 akn dtg...

shAzwAni sAmAn said...

ape nh ain..ade pesongan dan tokok tambah..hahaha..lawak2..

MisZ Aien said...

kaka..ni untuk menyedapkan cerita..ah aku bingung..kekeke

shAzwAni sAmAn said...

bease la..ko kan xde ditempat kejadian.. :)

famjad89 said...

gler la ain... blasah la laki tu...ain kn pndi silambam..hihi

MisZ Aien said...

shazchan:

aku mnyedapkan cerita

amjad:

haha..apa itu silambam? takut ar

Yutaka Mushimura said...

mak ai..pandai silambam...kayu satu kali...


ammahh

NuffnanG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kisah Ku Bermula Disini.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal

Web Analytics