Wednesday, July 3, 2013

Mari Beramal dengan Ayat Ruqyah | Ayat Rukyah

Assalamulaikum my lovely readers,

Punya lama tak update blog. Last tarikh hari tu pun 17 September 2012. Hampir setahun menghilang tanpa khabar dan kali ini muncul kembali. Ok lah, terang-terangan ain nak cerita balik atau update tentang ayat Ruqyah.

"Ayat ruqyah ni ialah himpunan ayat al-Quran yang digunakan dalam tujuan perubatan dimana dibacakan kepada orang yang terkena sihir, atau gangguan jin dan ia salah satu daripada himpunan ayat suci Alquran untuk penawar dan menghalau jin. Bukanlah dikatakan ayat2 ini mempunyai kuasa menyembuhkan penyakit, Allah jua yang memperkenankan doa kita segalanya"
Antara surah yang terdapat dalam himpunan Ruqyah ini ialah :-

1. Al-Fatihah
2. Al-Baqarah 1-5
3. Al-Baqarah 102
4. Al-Baqarah 163-164
5. Al-Baqarah (Ayatul Qursi/Ayat Kursi) 255
6. Al-Baqarah 256-257
7. Al-Baqarah 285-286
8. Ali Imran 18-19
9. Al-A'raf 54-56
10. Al-'Araf  117-122
11. Yunus 81-82
12. Toha 69
13. Al-Mukminun 115-118
14. As-Soffaat 1-10
15. Al-Ahqaaf 28-32
16. Ar-Rahman 33-36
17. Al-Hisyr 21-24
18. Al-Jin 1-10
19. Al-Ikhlas
20. Al-Falaq
21. An-Naas


Durasi masa untuk  anda baca sendiri dalam 15-20 minit macam tu untuk lebih berkesan ataupun boleh jugak dengar melalui mp3. Ni untuk download dalam bentuk pdf Ayat Rukyah Syariah.pdf dan mp3 Ayat Ruqyah 4shared. Masa nak dengar tu, lebih baik guna headset atau earphone ye readers sekalian dan pasangkan volume yang tinggi.Pejamkan mata dan hayati bacaannya. Jangan ikut baca sekali sama ada dalam hati ataupun secara lisan. Ni jugak cara kita nak scan sama ada badan kita ni ada x benda yang tak elok menumpang. 

Selepas membaca ayat ini dikatakan bahawa, akan ada simptom2 ini muncul:-

1)denyutan jantung makin kencang
2)badan bergegar
3)ada benda bergerak-gerak bawah kulit
4)mengantuk/menguap
5)batuk
6)gelisah
7)panas di tengkuk

Selepas mendengar ayat ini, insyaalah dapat menghalau jin yang berada dalam tubuh kita. Penjelasannya adalah mudah,jin yang berada dalam tubuh kita akan bergerak melalui saluran darah kita,ayat-ayat ruqyah syariah ini pula amat mustajab dalam menyakiti mereka,lalu mereka akan kucar-kacir dalam darah kita lalu menyebabkan degupan jantung kita bertambah kencang. Bagi pesakit-pesakit sihir pula,jin dalam badan akan membuatkan kita mengantuk apabila mendengar mp3 ruqyah syariah ini.Dan bagi kes saka,kita akan terasa panas ditengkuk....

Pembaca yang dirahmati ALLAH,

Tujuan ain nak update dan buat balik entri ini untuk berkongsi ilmu dengan anda. Pernah ain cerita dulu bahawa si dia pernah terkena kan? Ni nak cerita pengalaman sendiri. Bukan nak tuduh sesiapa yang hantar atau terkena sendiri, yang nak ditekankan semasa  ain mengalami sendiri kejadian ini.  

Waktu semasa belajar dulu, kerap kali tertinggal waktu sembahyang. Kadang2 balik kuliah pukul 6.30 petang, tertidur sampai lepas Maghrib, kadang2 hingga ke isyak (memang menyesal). Pernah sampai terasa bila kawan baca Quran atau Yasin pada waktu magrib, jiwa kita rasa sangat membara, panas gelisah dan tanpa sedar kita pandang dia dengan jelingan dan mata yang macam nak terjojol keluar. Sembahyang apatah lagi, terasa sangat malas dan kadang2 memang tinggal. Bahu terasa sangat berat macam ada orang yang duduk kat bahu kita. Marah jangan cakaplah... selalu je dalam keadaan yang marah, rasa nak melenting, buat apapun tak kena dan hati yang tidak tenteram. Kalau nak solat pun, ada je terlintas dalam fikiran macam2 benda yang tak elok. 

Kan dulu si dia pernah terkena dan ain pernah bacakan untuk dia. Satu hari ain cuba amalkan sendiri, tekapkan earphone dan pasang kuat2. Ya ALLAH, betapa panas dan kuat jantung berdegup. Benda yang menjalar kat bawah kulit bergerak laju daripada kaki ke atas badan balik ke paha dan kembali ke ibu kaki. Kepala dah teleng2 kejap belah kiri dan kejap belah kanan sebab benda tu tak nak bagi kita dengar. Air mata mengalir laju keluar dan ain menangis teresak2 seolah2 bila kita menangis ditimpa musibah yang berat. Tapi ain masih lagi sedar masa tu, ain pasti bukan ain yang menangis semata-mata tidak tahan panas yang membara, tapi benda tu menangis sebab dia tak nak dengar ayat rukyah, dia tak nak keluar dan dia rasa sakit. Serius semasa dengar ayat rukyah, badan memang panas, berpeluh-peluh, rasa sakit pada ibu jari kaki, perasaan berdebar  terlampau dan seluruh badan bergegar. Masa tu juga ain beritahu pakcik dia dan dia tolong ubatkan. 

Kata pakciknya, jangan sesekali tinggal solat, jangan tidur waktu lepas asar ke maghrib, rajin2 lah baca quran, jangan mandi berbogel ( ye adik2 dan wanitaku sekalian, sebab ramai yang tumpang tengok dan akhirnya jatuh cinta pada kita), rajin bersihkan diri terutamanya semasa dalam keadaan yang kotor (haid) dan jangan biarkan diri terlalu diulit oleh perasaan yang tidak enak. Contoh: kalau kita sedih sangat, kita sering termenungkan? masa tu la mungkin ada benda yang nak berdamping dengan kita...lagi2 lah masa kita marah. Sentiasa penuhkan masa dengan benda yang berfaedah.

Masa tu, alhamdulillah dah ok. Setiap malam amalkan membaca ayat rukyah sehinggalah sekali lagi manusia ini terleka. Masa kat rumah selepas setahun berlalu, malam magrib ada satu  program rukyah bersama ustaz2 dari Kuching datang ke surau di kampung dengan tujuan nak ajar bacaan rukyah dan scan sesiapa yang datang ke surau. Masa tu ain tak pergi pun, entah kenapa rasa sangat berat hati dan macam ada perasaan takut. Tapi ain duduk di luar rumah sambil dengar dari jauh sayup-sayup suara ustaz di surau dengan adik-beradik.

Ustaz tu kata:-
1. Tutup mata..tenangkan hati dan hayati ayat rukyah yang akan saya bacakan ini.
2. Jika ada sebarang tanda2, maka mungkin ada makhluk ALLAH yang lain berdamping dengan anda. Sesungguhnya ini ada lah dugaan dan cabaran kepada anda.

Masa tu, dengan bersandarkan tiang rumah, ain ikut arahan ustaz tu, pejam mata dan dengar bacaan syahdu ustaz, dan YA ALLAH, terjadi lagi simptom yang ain sebutkan diatas. Panas, berdebar, benda bergerak di bawah kulit dan menangis lagi teresak2. Kepala terteleng2 lagi kekiri kekanan. Sempat lagi berfikir masa tu, Ya ALLAH dugaan apa lagi yang Kau berikan padaku. Adik2 yang dengar ain menangis rasa takut gila. Untuk pengetahuan anda sekalian, masa bapak balik dari surau katanya da 3 orang meraung2 menangis semasa mendengar bacaan ayat rukyah.

Apa yang ain buat lepas tu, ain cari ustaz di Kuching dan buat rawatan dengan dia. Ustaz baca ayat al-quran, suruh kita duduk menghadap kiblat dan bersilat di belakang kita. Memang takut ain masa tu dan hati berdebar kencang. Alhamdulillah pulih juga dari benda yang tak elok. dan percayalah, ustaz tu cakap benda yang sama seperti pakcik si dia bagitau. 


"Kembalilah mendekatkan diri kepada ALLAH..laksanakan apa yang ibadat dan jauhkan segala yang mungkar( terpaku seketika diri ini). Amal maaruf nahi mungkar". Beramal dan berkawanlah dengan Al-Quran."

Sesungguhnya apa yang terjadi kadang2 berpunca dari diri sendiri. Walaupun memang ada orang yang dengki pada diri kita dan hantar benda syirik segala, tetap itu semua urusan ALLAH dan DIA memang hendak menguji kita sama ada kita sabar atau tidak menghadapi benda yang tidak elok begini. Sebab tu, ain ceritakan pada kawan2 maya sekalian bahawa benda macam ni memang wujud dan kalau boleh kita protect diri kita dengan beribadat kepada ALLAH. Sembahyang itu tiang agama, itulah pendinding diri yang terbaik buat kita. Ampunkan aku Ya ALLAH, atas dosaku yang lalu...

Jadi, pembaca yang dikasihi, bacalah atau dengar lah ayat rukyah ni sebelum tidur serta biarlah tidur dengan berwuduk. Kalau nak cuba untuk scan sendiri pun cubalah. Lau ada tanda2 yang disebut di atas, cepat2 lah pergi berubat. Buang rasa malu dan kita tak nak benda gini memudaratkan diri kita.

Salam ukhwah :))







9 comments:

Nurul Paradise said...

Nak try buat, tapi agak gentar lha sikit... huhuhu...

Anonymous said...

Assalamualaikum . . macam mana supaya sewaktu dengar ayat2 ruqyah tu , kita x ikut baca sekali sama ada dalam lisan atau hati sedangkan kita perlu menghayati ayat2 ruqyah tu . . mohon nasihatnya . . saya sebenarnya kurang faham dan ni baru rasanya mau try buat . . :) syukran . .

Misz Aien said...

waalaikumsalam awak,

Memang bila kita dengar tu kan kita seakan2 nak ikut baca surah2 tu sama ada melalui hati atau mulut...tapi kalau boleh kita cuba elakkan. Tutup mata, jangan fikir sangat pasal surah tu. saya kalau buat pertama kali memang nak terikut baca tapi saya kuatkan hati sambil sentiasa fikir aku nak berubat dan cakap kat diri sendiri tolong jangan ikut. insaallah xde apa2 dan mohon juga pada Allah supaya kuatkan hati awak dan niat untuk baik..

ArriaNizah ^_^ said...

Assalamualaikum . . sy dah ada cuba bwt . (utk diri sndiri la . . hehe)sbbnya , bbrp hari sblm ni , sy rasa mcm ada "ssuatu" yg "kcau2" . . jd , slps sy baca ayat2 ruqyah ni , pd ke esokan harinya tu , baru sy ada rasa ksn2 yg d sbutkan tu . . mlainkan yg jntg b'dgup cpt tu , xda la . . dan simptom yg sakit kpla@pening2 tu , sy alami smpai hari ni ( 2 hari dah sy sakit kpla) mhon p'jelasan . . sy sbnrnya bgung dgn apa yg sy tlh alami sbnrnya . . syukran . .

Sherin Ina said...

knp kite x blh ikut bacaan tu ye??

Anonymous said...

Assalamualaikum,
hi senior umt,
bru lpas bace entry awk mari beramal dgn ayat ruqyah, sgt brmanfaat,
tq,
from Irz, junior umt ;)

Anonymous said...

Dengar ayat Ruqyah ni, banyak kali menguap, sampai berair2 mata tahan ngantuk, ada jugak la benda yg merayap2 bawah kulit ni
-Irz-

Ikin Ijoy said...

Ain berubat dgn ustaz mane yang kat kuching tu yer?

Ikin Ijoy said...

Ain berubat dgn ustaz mane yang kat kuching tu yer?

NuffnanG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Kisah Ku Bermula Disini.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal

Web Analytics